The Legend of the Grand Chessboard – & Michael Ruppert gives a lecture of Zbigniew Brzezingski’s 1997 book: The Grand Chessboard

Legend of the Chessboard

Part 1. The Grand Chessboard – Michael Ruppert

Part 2.

4 svar to “The Legend of the Grand Chessboard – & Michael Ruppert gives a lecture of Zbigniew Brzezingski’s 1997 book: The Grand Chessboard”

  1. Helena Palena Says:

    Mycket spännande på din blogg måste jag säga. Jag får anstränga ögonen och läsa lite då och då. Har du ingen info om dig själv?

  2. nathaliesview Says:

    Helena,

    Jag ”klurar” på hur att göra för att min blogg ska bli läsbar för alla. Har till att börja med försökt införa att skriva med större bokstäver och i färg – hjälpbart, eller?

    Jag har hittills inte skrivit någonting direkt om mig själv av lite olika anledningar. Involverat är förståss FRA-frågorna. Tycker det börja ”dofta” för mycket polisstat/militärdiktaur vilket jag upplever som ganska skrämmande. Privatliv ska vara privat enligt mina önskemål – och utan snokande från militära underrättelsetjänstverksamheter.

    Dessutom, har jag inget förtroende för statliga förvaltningsorganisationer – vi känner ju inte de som arbetar där inom!! …eller hur.:-)))

    Men vem vet Helena – kanske en dag sparkar jag loss.

    Har redan önskat Dig trevlig helg, så jag önskar Dig en fortsatt sådan. Själv återkommer jag inte förrän fram mot mitten av veckan.

    So long.

  3. osciloscope Says:

    Det är de ”bästa” av tider och samtidigt ”sämsta”.

    Jag föredrar att kort summer det som – bästa – just pga våra svåra utmaningar, för det är ju dem vi lär och utvecklar oss mest av …

  4. nathaliesview Says:

    osciloscope,

    Det är onekligen många mörka moln som seglar över himlen samtidigt.

    Du skriver: ”Det är de bästa av tider och samtidigt sämsta”.

    Och då är väl det bästa av innehållet att många dolda sanningar framkommer och blir belysta …??

    Att lära av svåra utmaningar – låter för mig numera mest som bevingade ord … Själv upplever jag att jag lär mig mest och bäst under trevliga avslappnade förhållanden.

    Då jag upplever att Sveriges regerings maktmissbrukande politiska strategier blivit en börda bl a för mig – upplever jag att jag fördrar att vara anarkist. :-)) Sköönt befriande rent tanke- och känslomässigt …

    Avslutar med citat från George Orwell, Politics and English language:
    ”Political language …is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and give appearance of solidity to pure wind”.

    Wish You all the Best!
    Soo long.


Kommentera

