”Countless people … will hate the new world order … and will die protesting it … When we attempt to evaluate its promise, we have to bear in mind the distress of a generation or so of malcontents …” – H.G Wells, The New World Order (1939)

Trends to a New World Order: Part 1
Transnational Elites and Pernicious Globalization

Click here for part 2

Old-Thinker News | Jan. 3, 2008

Countless people… will hate the new world order… and will die protesting against it… When we attempt to evaluate its promise, we have to bear in mind the distress of a generation or so of malcontents…” – H.G. Wells, The New World Order (1939)

By Daniel Taylor

11 svar to “”Countless people … will hate the new world order … and will die protesting it … When we attempt to evaluate its promise, we have to bear in mind the distress of a generation or so of malcontents …” – H.G Wells, The New World Order (1939)”

  1. Conspirama Says:

    “Countless people … will hate the new world order … and will die ……

    “Countless people… will hate the new world order… and will die protesting against it… When we attempt to evaluate its promise, we have to bear in mind the distress of a generation or so of malcontents…” – HG Wells, The New World Order ……

  2. Helena Palena Says:

    Nu börjar det likna något! Ljust och glatt och lätt att hitta. Bra jobbat!

  3. nathaliesview Says:

    Coincidence? Att just Du checkade in hit då jag”utforskar” ny web-design!!🙂 Kul!!

    Tack för komplimangen!!

  4. Helena Palena Says:

    Mycket spännande här! Undrar om du är reggad hos Säpo – och jag med som läser här. Vad tror du?

  5. Josef Boberg Says:

    Hmmm… – Nathalie och HelEna – Helt automatiskt är Wi alla numera registrerade genom att vara på nätet = Wi är ”nätchippade” på åt hållet samma sätt som alla hundar är numera…

    Men vaddå – ju fler som ger blanka faen i det – ju omöjligare blir det ju att hålla reda på det för dom som försöker med det – Tack och Löv !

    Dock – personligen tycker jag att det är lite åt hållet trist att så få vågar stå upp för det dom ”står för” – med sitt riktiga namn osv…

    Nathalie – Nu är det ju verkligen ”ljusblått” glatt på Din blogg – vill jag lova !

    Hoppas att det kommer att leda till ”schackbrädesförmering” av antalet besökare på Din blogg !🙂

  6. nathaliesview Says:

    Med kännedom (numera!), är jag registrerad i både nationell och internationell militär underrättelsetjänstverksamhet och har så varit under hela mitt vuxna liv.

    Specificerat (och med bevisföring) ingår underrättelsetjänstverksamheten nationellt i ”Hans Majestäts Hemliga Tjänst.”

    Ooops … då lossade jag medvetet en bit på munkaveln jag varit belagd med sedan 1992 … Nationell Säkerhet är ett ”skämt” – och missbrukas inom statsledningssystemet för att dölja organisationens egna brott mot de egenhändigt författade lagsstiftnings-skrifterna!

    Soo Helena, det är nog som Josef uttrycker – det är bättre att stå upp för sin egen person, sina ideal och åsikter … annars kommer ”den andra sidan” att forever skrämma och slavdriva sina medmänniskor.

    Själv är jag numera anarkist – och det känns alldeles utmärkt …!🙂

  7. nathaliesview Says:

    Josef,

    Så du trivs också bättre i det ”ljusblå” – så bra,🙂 därför jag börjar själv också göra det!!

    Så stort TACK,🙂 till Helena det var hon fick mig att börja tänka till!

    Det är ganska många som läser här på bloggen, men få som skriver … men det kan kanske delvis hänga samman med att jag hittills inte skrivit så mycket själv – utan mest sammanfogat material, för att försöka få Sverige-individerna att förstå att allt inte står rätt till Konungariket …
    Dessvärre, kan det ev. också vara sammankopplat med att det mesta av materialet är på engelska.

    Ser trots det fram emot ett förverkligande i positiv bemärkelse för oss alla angående: The Legend of the Chessboard.

    By the way – mitt pseudonym är förknippat med min ID🙂

  8. Josef Boberg Says:

    Hmmm… – Nathalie – Jag klickade hit ifrån CB-bloggen – och konstaterar att Du fortfarande får kommentera där…

    Häftigt, verkligen…🙂

  9. Helena Palena Says:

    Klart man ska våga säga vad man tycker. Men det kan kosta…

  10. nathaliesview Says:

    Hmmm … Josef – Jag har hela tiden haft möjlighet att kommentera där.

    Men tappade lusten då den striktare formella regleringen infördes … då jag oftast inte är innehavare av klassiska politiska åsikter … får det vara!

    Må Väl!🙂

  11. nathaliesview Says:

    Jodå Helena – Det kan visst kosta!

    Men det kan kosta ännu mera att knipa käft under fel omständigheter …

    Ha’ det!🙂


Kommentera

